tisdag 4 november 2008

jobbetyget

Jag har nog inte pratat mer om mitt jobbetyg efter mitt första inlägg om det, men det är något som verkligen har stört mej.

Jag har pratat med Trygghetsrådet och de tycker absolut inte att det är okej att sjukskrivningstiden står med. Dessutom ringde jag till facket och facksnubben fick ett litet utbrott och tyckte att det var det j-ligaste han hört!

Så nu ska jag prata med personaltjejen om det. Trubblet är dock att hon inte inväntade mitt svar. Förra måndagen damp det ner ett intyg i brevlådan signerat av min f.d. chef. Eftersom han tidigare "trakasserat" mej så är situationen från början ganska spänd.

Personaltjejen går inte att få tag på så jag går ständigt omkring med en nervös klump i magen. Nu har jag tagit tag i det och mailade henne att vi får boka en telefontid.

1 kommentar:

Anonym sa...

Stå på dig! Det är ditt betyg och sjukskrivningstiden hör definitivt inte hemma på ditt betyg. Vill de dissa ner det får de nyttja det hemliga rövarspråket. Ett tips till dig är att gå in på tex monster.se och läsa deras artiklar om tjänstgöringsbetyg. Finns även böcker på bibl. att låna som handlar om hur man kan skriva/tolka tjänstgöringsbetyg. Om du vill kan du maila mig.