tisdag 4 november 2008

friskvårdsterapi 081104

Från hjärnskrynklaren åkte jag direkt till zonterapeuten. Jag trodde att det skulle vara helt okej men jag kände att jag hade svårt att koppla ifrån terapisnacket under zonterapin.

Jag frågade om järnbristen och om det kunde vara obalansen och stressen som gjorde att jag inte tog upp järnet, och det var vad hon också trodde att det berodde på. Skönt att få det bekräftat!

Dessutom tog jag upp mina planer på att sätta in hormonspiral. Eftersom hon ofta snackar om hormonobalans så kände jag att hon kanske skulle ha synpunkter på det. Och om hon hade!!!! Hon avrådde bestämt från att mixtra med mer hormoner i kroppen, speciellt som jag har hormonpåverkade mellanblödningar vid ägglossning. Vad kroppen behöver är lugn och ro för att komma i balans.

Hmm....frågan är hur jag gör nu. Kondom känns inte så kul längre och jag börjar få allergiliknande reaktioner vid frekvent användning. Hormoner verkar ju inte vara aktuellt, så vad finns då kvar? Pessar kanske? Jag får nog ta mej ett allvarligt snack med gynekologen på måndag.

Inga kommentarer: