fredag 3 oktober 2008

betyg från arbetsgivaren

Nu har jag fått ett förslag på uppsägningsbetyg från min snart före detta arbetsgivare.

Jag vill gärna ha feedback på hur det tolkas (mindre bra-bra-mycket bra) i en arbetsgivares ögon, vet ju att det är flera av er som har erfarenhet av sånt.

(Självklart har jag utfört enastående prestationer :-))

xx är som person en duktig administratör med god förmåga att ta egna beslut och uppnå resultat inom sitt ansvarsområde. Hon har under sin tid på företaget varit mycket omtyckt av kollegor och haft lätt för att samarbeta. Vi vill härmed önska Linda lycka och framgång i sina framtida arbetsuppgifter.

Och vilket är bäst: att det står att jag har slutat på egen begäran eller att jag blivit uppsagd pga arbetsbrist? På raden före står det att jag varit sjukskriven de senaste två åren.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kräv att de tar bort raden om sjukskrivning. Lycka till kan vara negativt, det beror lite på hur andan är i resten av intyget. Spontant är det bättre med att du själv sagt upp dig för att börja studera men i de flesta fallen har det ingen betydelse om det står uppsagd eller egen uppsägning. allt hänger på att hela intyget ger ett bra intryck.