tisdag 26 augusti 2008

jag gjorde det!!!

Trött och lycklig sitter jag i soffan med en kopp kaffe.
Varvar ner lite innan jag ska göra ett välbehövligt avslappningspass.
Varje gång jag fokuserade på kroppen igår på bion märkte jag att jag satt på helspänn. Och i bilen idag var det också svårt att slappna av.

Så hur gick det då?

Jag börjar med bion. Middagen var trevlig och hela jag satt vid bordet. Ingen oro inför bion, vilket kändes jätteskönt! Dock avslutades middagen lite olyckligt. När vi skulle betala visade det sig att min gravida väninna fått vanligt vin och inte alkoholfritt som hon beställt. Och när hon inte ville betala för det började servitrisen argumentera emot. Min väninna var både ledsen och arg, vilket ju är helt förståerligt. Hoppas att hon inte börjar oroa sej för barnet nu bara!

På bion satt vi naturligtivs mitt i en rad, men det kändes helt okej. Jag kände mej helt bekväm med att jag skulle kunna gå ut om jag skulle känna för det. Det är ju jag själv som stänger in mej med tanken, i verkligheten är det ju bara att resa på sej och gå. Faktiskt så var jag inte ens på toaletten innan bion började.

Men oj, vad svårt det var att somna i natt. Jag låg och vred på mej hur länge som helst kändes det som och när maken väckte mej vid halv åtta tyckte jag att jag precis hade somnat. Men jag kände mej ändå laddad inför dagens äventyr.

Visst hade jag en ångestklump i halsen under hela resan dit, men det kändes ändå okej. Att få ångest när man gör någonting så stort är ju inte alls konstigt. På hemvägen däremot kändes det helt okej att köra. Jag hade inte heller bråttom iväg utan pratade med en kollega samt platschefen innan jag satte mej i bilen och lugnt begav mej hemåt.

Mötet med personaltjejen gick också bra. Jag föreslog att de skulle säga upp mej och hon såg inga problem med det eftersom de ska säga upp tjänstemän i höst (ett bekymmer mindre för dem liksom). Vad jag inte visste var att jag kommer att få lön under uppsägningstiden samt möjlighet att få handledning av en karriärcoach. Vilket känns bra, för det kan ju finnas andra vägar som leder till samma mål.

Det känns som att det var rätt beslut att avsluta kontakterna med jobbet här och nu. Jag slipper ha jobbet i bakhuvudet och kan fokusera framåt. Och genom att bryta mej loss bevisar jag för mej själv att jag tror på mej själv. Jag behöver ingen anställning att falla tillbaka på.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad duktig du är. Vilka framsteg du gör hela tiden! Du motiverar mig ngt otroligt då mitt liv tycks gå åt motsatt riktning. Kram

Maria sa...

BRAVO!!! Så himla rätt det blev. Jag är så glad för din skull och att du har tron på dig själv. Att inte behöva en anställning att falla tillbaka på är ett stort steg, och du fixade det!

Imorgon är det min tur att kasta mig ut i det okända... KRAM

Anonym sa...

Och helt plötsligt faller bitar på plats. Så skönt för dig!!

Ha en bra dag

Anonym sa...

OJ! Här händer det saker vill jag lova! Är så glad för din skull, du har ett jättebra läge nu,att få en coach och ev en uppsägningslön, det innebär ju bara fördelar för dig :)
Sträck på dig, var stolt för ditt mod och din kraft i detta som du faktiskt inte orkat med för bara? 5 månader sen?? Eller är det ännu kortare?.. BAMSE kram Bra jobbat tjejen!

Vida sa...

Bra jobbat! Glädjs med dig! Och kul att du får både lön och coach.. så himla kul för dig. Sen tror jag att man vet när det är dags att gå så jag stöttar dig fullt ut i det beslutet.

Nu måste du BELÖNA dig själv tycker jag!

Liv

Anonym sa...

Härligt!!! Vad glad jag blir. Du fixar det med råge tjejen :-)

Många varma pepp kramar till dig!

Anonym sa...

Jag vill också gratulera till steget med jobbet, det låter som att du gjorde det som var helt rätt för dig!