onsdag 4 november 2009

jag tar tillbaka

Sonen ligger i soffan och fryser med 39 graders feber. Visst var jag klok som lyssnade på barnen i morse. Haha!

Som Maria skriver så är det ju viktigt att ta barnens signaler på allvar så att de lär sig att lyssna på sina kroppar. Men det är en svår balansgång. I våras hamnade vi i en ond cirkel med sonens magsjuka där han tillsist fick ont i magen och "fejkkräktes" bara för att han varit borta så mycket från skolan.

Maken vabbar i morgon så att jag kan ägna mej åt tentan.

2 kommentarer:

Nina sa...

Nu har jag hittat tillbaks till dig... tappade bort dig och några andra bloggare.

Aj, aj.. hoppas sonen snart blir frisk.

Maria sa...

Nu gissar jag att det känns skönt i ditt lilla mammahjärta att du lyssnade på dem i morse.
Har de blivit vaccinerade eller kan det vara knorren som barnen har åkt på?