fredag 6 november 2009

två femklöver

Dagens trista:
1) Sonen har fortfarande hög feber (men ingen knorr vad vi sett) och tjejerna är hängiga och lite varma. jag är jätteseg och har nog någon basilusk som jäklas med mig.

Så vi har ställt in vår spahelg. Buhu...

2) Mina fina ekorrestrumpor har ett stort hål på tån (min tå, inte ekorrens)

3) Jag väntar och väntar på att få en sociologiuppgift att kommentera så att jag kan ta helg. (Vi har fredag - måndag på oss att lämna in och sedan kommentera en annans uppgift, men varför är det bara jag som är ute i god tid???)

4) och 5) Kan inte komma på fler saker...vilket ju är trist när jag bestämt mej för att lista fem trista saker.

Dagens toppen:
1) Sonen har erbjudit sig att ge oss massage här hemma istället. Nu funderar vi på hur vi ska få 7-åringen att somna i vettig tid så att vi kan ha en romantisk kväll.

2) Barnen sitter i köket och pärlar, så jag kan dricka kaffe vid datorn.

3) Tentan är gjord och de båda uppgifterna är inlämnade. Jag fixade det utan att bli stressad. Tjohooo!!!

4) Det är mulet väder ute - vilket är toppen när vi inte är pigga.

5) Jag fick sovmorgon eftersom alla barnen är sjuka. Najs!

3 kommentarer:

Maria sa...

Du är för härlig!

Jag har bestämt mig för att ha spadag med dottern. Ansiktsmask är inhandlad, ska fixa ihop någon massageolja (mest troligen blir det lite lavendel och olivolja) och morgonrockarna är tvättade.
(framförallt var det min som behövde tvättas efter språngmarschen på Halloween)

Ska bli riktigt mysigt att ha en stund med dottern och göra något mysigt för henne.

Ett tips till godnattsaga är boken massagesagor.Den krävde lite inläsning innan man gör det med barnet så att man kan rörelserna. Klart uppskattad av dottern här hemma.

Ha en mysig helg trots sjuklingarna.

Di sa...

Håller med föregående "skrivare" :) hoppas ni får en riktigt fin helg trots sjukdommar och hoppas ni får riktigt mkt mys!Varmaste kramar

Mamms sa...

ha en bra dag!!
Kram