måndag 31 augusti 2009

jippie - skolstart!!!!

Det känns som att jag har hittat rätt!

I höst ska jag läsa en kurs i existentiell psykologi - JÄTTESPÄNNANDE!, en kurs i sociologi om hur vi definerat och definierar avvikelser i samhället - SUPERINTRESSANT! och en C-kurs i psykolog (som kanske inte känns lika kul men behövs för att jag ska kunna ta min examen).

Sammanlagt blir det 1,5 - fart men jag tror att det ska gå bra! Allt är på distans och eftersom det är precis det jag är intresserad av så blir det ju mest bara roligt.

Lägst prio har dock sociologin, så om det känns tungt framåt hösten så läser jag den kursen senare.

Vilken förmån att kunna plocka ihop sin utbildning själv och välja utifrån intresse! Jag är jättemotiverad!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tjoho, så roligt!!!! En sån givande höst du har framför dig:) Kramar

Maria sa...

Vad roligt! Du måste berätta mer om kurserna längre fram.

Jag måste kolla upp hur många csnveckor jag har kvar. Blir tokig på att bara vara familjens lilla husa.

Vida sa...

Vilka intressanta ämnen, låter som en härlig höst!

Kramen