onsdag 2 september 2009

kroppsscanning

Idag dammade jag av min mindfulness-CD och började med kroppsscanning. Ljudfilen börjar med tre pling och jag kände hur lugnet spred sig. (Jag kunde varit med i Pavlov´s experiment (han med hundarna och maten, ni vet).) Att återigen höra den välkända rösten kändes som att träffa en gammal bekant.

Ganska länge nu har jag "frilansat" med meditationen (alltså utan någon guidning). Först sittande, och när jag blev med spikmatta började jag meditera på den varannan dag och bara liggande på sängen övriga dagar.

Nu kände jag mej dock sugen på att använda min sköna meditationskudde igen och tänkte att det samtidigt kan vara bra med guidad meditation ett tag för att få lite struktur igen (fast det gör ju alls ingenting hur det blir...egentligen...).

Trots att jag läser 1,5-fart så verkar skolan inte bli det minsta betungande (återkommer om det senare i höst..haha). Skönt att jag kan få tid för mina måbra-saker på dagarna. En meditationspaus / spikmatta och en promenad varje dag är ju bra för kreativiteten och studieron.

2 kommentarer:

Di sa...

så sanna ord så! Härligt att du verkar må bra! Bamsekramar

Indigo Knight sa...

Kul att se att du fått ork! Min ork är ännu sisådär men det kan också bero på att jag gör kanske inte helt rätt saker ännu, vi får se, men jag ser fram emot en ljus framtid hursomhelst. Kul som sagt at det verkar gå så bra för dig :).