måndag 20 juli 2009

segerglädje

Att säga att det ösregnade var nästan en underdrift. När vi stod vid starten kändes det som om någon hällde en spann vatten över mej. Men det gjorde ingenting, för man kan inte bli blötare än genomblöt.

Första kilometern sprang jag runt vattenpölarna, men sedan insåg jag att det inte gjorde någon skillnad om jag sprang igenom - för det kluckade ändå rejält i skorna.

5,5 km terränglopp i hällande regn. På skogsstigar och över alvaret, längs skogsvägar där hjulspåren svämmats över och tvingade upp löparna på vägens gräsbeklädda mitt och som avslutning en lång sträcka i blöt sand.

Fyrtiotvå minuter tog det mig från start till mål. Fyrtiotvå minuter dyblöt, omsluten av regn och helt fokuserad på var jag satte fötterna. Fyrtiotvå härliga minuter där jag flera gånger fick glädjefnatt bara för att jag var där!


Jag gjorde det!

8 kommentarer:

Anonym sa...

GRATTIS!!!!!!!!!

Så himla bra gjort av dig att springa trots ösregn:) Är så otroligt glad för din skull. Heja dig!!!

Kramar

Malin sa...

Du är en stjärna! Jag blir nästan tårögd av att läsa sånt här :)
Det är helt fantastiskt hur löjligt lycklig man kan bli av att springa... så enkelt!

Vida sa...

Grattis! Så imponerande!!!

Di sa...

Grattis, det är en seger för mycket i ditt liv! Jag blir sååå glad för din skull, tänk..2 år har jag följt dig och du har gått i mål flerfaldigt på många plan! GRATTIS KRAMAR!!

rosenblom sa...

Grattis!

Stort att du funnit tjusningen i löpning. Du har varit lite misstänksam mot mig tidigare... ;-)

Dock läge att citera underbara Robert Broberg. "Målet är ingenting - vägen är allt"

Planera för ett nytt lopp med lite högre mål. Det är resan som förändrar en, inte målet.

Martina sa...

Jippie!!Grattis!!!

Maria sa...

Grattis!

Vida sa...

En liten fråga.. vill du gästblogga hos mig? Det är alldeles frivilligt och jag tar inte illa upp för ett nej.. om du säger ja så är det ingen press med tid för när du vill lämna ditt inlägg utan det kan ta ett år eller två om du så vill :)

Kramen