måndag 22 juni 2009

skönt trött

En härlig helg i stugan tillsammans med fem barn och lika många vuxna kan bli lite tröttande. Speciellt när kvällarna blir sena. Fast jag har använt spikmattan och hunnit läsa en hel bok, och så hade jag ett par morgnar för mig själv på "baktrappan" med en kopp kaffe i morgonsolen och med utsikt över äng och skog, kan det bli så mycket bättre?

Ikväll har jag varit ute på en joggingtur. Idag utökade jag sträckan med en km så nu är jag uppe i 3,7 km - och det gick ganska lätt, iallafall periodvis. Det känns så himla coolt att jag är ute i joggingspåret. För en månad sen hade jag aldrig kunnat tro att jag skulle börja springa igen, men nu är jag igång!

Nu blir det ett par vardagar innan nästa långhelg stundar. Jag ska försöka hålla kvar all postiv energi som jag fått i helgen under de kommande dagarnas jobbsökande.

Inga kommentarer: