fredag 19 juni 2009

mmm...midsommar

Traditionsenligt men ändå nytt. Så ser min midsommar ut. Midsommaraftonen har firats med samma vänner i 15 år nu. Att se varje vän på nytt, och se den de är och inte den de en gång var ger vänskapen en spännande dimension. För visst är det lätt att fortsätta i gamla spår och umgås på samma gamla vanliga sätt?!

Dagarna i sommarstugan brukar gestalta sig ganska lika till det yttre. Men genom att bara vara och ta dagen som den kommer blir det ändå annorlunda och nytt varje gång.

I min omgivning tjatas det om vädret, men varför lägga energi på det som ändå inte går att styra över? Jag packar för regn och bad, varma dagar och kyliga kvällar. Sedan njuter jag av det som blir, hur det än blir.

Önskar er alla en glad och sinnlig midsommar!

2 kommentarer:

Martina sa...

Jag drömde om dig i natt. Det var helt galet. Vi var på samma pub med våra respektive och satt bredvid varnade utan att veta om vilka vi var. Plötsligt reste du dig, efter ett gräl med din make, sprang ut ur puben och jag följde efter. Ner till Baronen och där tog du din cykel och cyklade iväg och då på ngt sätt förstod jag vem du var. (???) Sen träffades vi dagen efter på mitt jobb, då frågade jag dig om du hade kommit hem oskadd kvällen före. Jag förklarade vem jag var och så skrattade vi och hade sååå roligt. Hahahahaha....Knasigt va? Kram och glad midsommar!

Lallis - liv och leverne sa...

Härligt:)
Är helt säker på att du hade det hur mysigt som helst.
Kram Lallis