tisdag 23 juni 2009

pengar, pengar, pengar

Åtstramning...eller fokusering kanske:

- Samtliga tidningsprenumerationer, inklusive dagtidningen (det satt långt inne), är uppsagda.
- Jag har fått lust att baka igen - så framöver blir det hembakat bröd och fikabröd.
- Sylt och marmelad ska kokas på plommonen i frysen (det ser ut att bli ett fruktår även i år).
- Sonen får shorts av avklippta byxor.

Pengarna lägger vi istället på upplevelser, och en och annan glass!
(Om jag inte får a-kassa blir det inte så många glassar...)

Min pengaaffirmation:

Jag har en kappsäck full med guldpengar!

1 kommentar:

Maria sa...

Ja du, här sitter vi i varsin ände och längtar efter pengar.
Jag har också planerat att titta över alla utgifter för att försöka hitta några bäckar att strypa, fast hellre hade jag hittat några bäckar som flyter in.

Nog ska vi hitta en kappsäck med pengar.