tisdag 9 juni 2009

schyssta grabbar

Fyraåringen har gått och blivit 15-timmarsbarn på dagis, så idag är vi lediga. Storebror med kompis gick efter några suckar med på att ta sällskap med 6-åringen till skolan. Trots att hon cyklar såååå sakta.

Jag har alltså fått en lugn och skön morgon för mej själv eftersom 4-åringen fortfarande sover. Välgörande och behövligt! Sista skolveckorna är inte att leka med... men snart är det sommarlov!

Själv är jag från och med igår arbetssökande. Inte direkt energigivande, om man säger så. Första anvisade jobbsök är på kärnkraftverket 10 mil norrut. Inte helt perfekt efter de senaste årens äventyr, va?! Nåja, jag hoppas att jag kommer in på de kurser jag vill gå i höst.

Nu ska jag väcka mitt lilla gosetroll som ligger och snusar i min säng. En stunds mys innan vi åker in till optikern för att justera hennes glasögon som skaver bakom örat.

1 kommentar:

Maria sa...

Njut av din lediga sommar. Du kan ju alltid skriva ett cv som ingen rekryterare fastnar för och därmed slippa en massa anställningsintervjuer.