onsdag 10 juni 2009

inför sista terapibesöket

Jag förbereder mig inför sista träffen med psykologen (om man bortser från en sista check efter sommaren).

Imorgon ska vi prata om följande punkter:
- vad har jag lärt mig?
- hur ska jag arbeta vidare?
- vad gör jag om/när (för livet slår oss i huvudet när vi minst anar det) det blir sämre igen?
- positiv och negativ kritik om terapin

Jag plockade fram alla mina papper som jag fått under de här dryga 2,5 åren och det var en hel hög! Läste igenom alla blogginlägg om terapin.

Insåg hur långt jag har kommit. Alla dessa uppförsbackar som jag har stått och gasat i. Alla gånger jag gasat på "på kredit" - och fått betala i efterhand. Min enorma vilja och envishet som gång på gång spelat mig ett spratt.

Svaren på ovanstående frågor får ni imorgon. För jag har faktiskt inte förberett mig skriftligt. Som omväxling...

1 kommentar:

Maria sa...

Du har kommit enormt långt.
Och jag vet att du kommer att klara alla bakslag som skulle kunna dyka upp. Och lite avundsjuk är jag på din terapi eftersom det känns som om du får jobba så mycket mer praktiskt.