lördag 30 maj 2009

soldag - skoldag

Idag ska jag nöta skolbänk hela dagen. Det ska bli roligt att träffa alla igen, och det ska bli skönt att kursen sedan är slut.

Familjen skjutsar in mej och sedan ska jag cykla hem.
Äntligen ska jag testa min nya cykel på riktigt. En mil ungefär blir det.

Nu ska jag läsa igenom redovisningen. Jag har förberett prestentationen men inte en enda gång har jag kollat igenom vad jag ska säga till bilderna. Det får bli som det blir. Jag hänger inte längre upp mej så mycket på om jag klantar mej. Jag är bra ändå :)

Jag kan ju också stråla med det faktum att jag efter ett års Hälsopedagogikstudier har gått upp några kilon i vikt. Fast min hälsa har totalt sett blivit mycket bättre. Det beror ju på hur man definierar begreppet hälsa. För mej är vikten ingenting viktigt utan snarare en biprodukt av god mental hälsa. Goda vanor är ju lättare att få till när man mår bra i övrigt.

Inga kommentarer: