söndag 31 maj 2009

ett liv i rörelse

Jag håller på att jobba fram mina grundläggande värderingar som ska vara ledstjärnor för mej i mitt liv. Jag väljer att uttrycka dem som affirmationer för det är viktigt att värderingarna uttrycks i presens (nutid), är enkla och lockande, samt har lång hållbarhet.

Jag har börjat med området Hälsa eftersom jag tycker att det är en förutsättning för övriga områden i livet att jag mår bra. Här är den första värderingen:

Grundläggande värdering:
Jag tycker om att röra mej och lever ett aktivt liv.

Plötsligt började det spritta i kroppen och jag blev sugen på att börja jogga (!!!!!!!!!!).
Idag bar det av till slingan och jag orkade faktiskt jogga ett varv = 2,5 km. Det trodde jag inte!!!

Nu känner jag mej faktiskt sugen på att fortsätta. Kanske till och med sätta upp målet att ta mej runt "Hornsjön runt" i slutet av juli (6 km).

3 kommentarer:

Chissra sa...

duktig du är och inspirerande..... själv får jag vänta med joggingen ett tag till....
kram

Lallis - liv och leverne sa...

Vad härligt det låter:)
Kram Lallis

Martina sa...

Wow...jogga är inte lätt....kanske bör jag oxå omvärdera mina bilder av jogging? Det värsta är att det gör så ont i rumpan, när man har en stor en;)