onsdag 3 juni 2009

keep on jogging

Just när jag hade tänkt ge mej ut och jogga började det ösregna och åska. Istället kröp jag upp i soffan med en bok. En timme senare duggade det bara och då gav jag mej ut i spåret! Trots att jag ju hade vädret att skylla på.

Konditionsmässigt klarar jag 2,7 km lätt som en plätt (nåja, jag är inte helt slut när jag kommer till spurten) men benen känns väldigt otränade. Och jag har upptäckt muskler som jag sedan länge glömt bort...

Bilden av mej själv som otränad och en typisk promenadmänniska har jag ersatt med en gammal bild av mej själv som en träningstyp. Nu har en löptur plötsligt blivit någonting lockande istället för att vara något helt otänkbart.

Hur många bilder av mej själv har jag som styr mej?

4 kommentarer:

Martina sa...

Ja, det du frågar " Hur många bilder har jag som styr mig?" är intressant! Jag ska fundera över det, jag tror jag har många...för många. Tyvärr är de flesta i negativ form också(tror jag). Starkt att sticka ut och jogga...fast det regnade! Bra jobbat Malve!

Maria sa...

Imponerande!!!

Vilken tur att jag har hittat din blogg som ger mig draghjälp till min egen förändring.

KRAM!

vindensmelodi sa...

Härligt!!

Åh, vad kul att läsa :)


Kraaam

rosenblom sa...

underbart! snart ligger du som jag och nästan kräks... och älskar det! ;-)