torsdag 7 maj 2009

en spännande vecka

Igårkväll kom jag hem från Skåne. En vecka utan bloggande men inte utan dator. Sedan i söndags har syrran och jag suttit som klistrade vid våra datorer, med paus endast för mat, sömn och ompyssling av syrrans sambo som insjuknade i vattenkoppor i helgen. Se till att era barn blir smittade, för det är INTE roligt att ha det som vuxen. Usch, jag led med honom. Vi har jobbat med vår uppsats och har skickat den för handledning. Vi är ganska nöjda men vi får väl se...

Det har varit riktig sjukstuga för maginfluensan härjade också. Både mamma och syrran låg däckade. Lägg till ett par bakfulla män så kan ni ju tänka er stämningen... Jag och barnen höll oss iallafall på benen.

Men det hanns med en hel del trevligheter innan dess. I fredags smet jag ifrån familjen för en bloggdate med Bettans ägare. Tyvärr fick jag inte träffa Bettan men jag är superglad ändå. Timmarna flög förbi och det kändes som att vi hade kunnat prata hur länge som helst. Förhoppninsvis var det inte sista gången, jag åker ju till Skåne lite då och då.

I lördags fick vi för första gången träffa syrrans sambos familj bestående av föräldrar och bror med familj. Stämningen var hög och det var jättetrevligt med många spännande samtal.

Utmaningarna har duggat tätt:
Att gå till stan ensam utan att riktigt hitta är ingenting som jag gärna gör. Att efter det sitta på café med en stor latte utan att gå på toa var riktigt tufft.

För att inte tala om tågresan hem. Först buss (som snirklade sig fram och tog låååång tid) och sedan tåg. Ungefär halvvägs skulle jag byta och på det nya tåget var toaletterna låsta resten av resan. Oturligt nog hade jag inte gått på toa innan tågbytet så det blev lite läskigt.

Allt gick bra, utan panikkänningar och utan tankesnurren. Så nu ska jag sänka medicindosen ytterligare, från 30 mg till 25 mg.

5 kommentarer:

Martina sa...

Åh, vad duktig du har varit! (Hemska ord)...särskilt tågresan och bussresan, speciellt efter att folk varit magsjuka!? Jag fick panikkänningar bara jag läste det. Du har verkligen kommit långt, Malve! Grattis! Kram!

malve sa...

Ja, magsjukan gjorde ju det hela lite extra spännande. Och så GLÖMDE jag ta med en påse!!!!!!

Det känns verkligen roligt att jag fixade det. Förra året ställde jag in en tågresa och tog bilen istället.

Maria sa...

Tack för en trevlig träff, gör mer än gärna om det. Vi hann ju knappt prata med varandra ( :
Att det var en jobbig situation för dig märktes det inget av. Jag hoppas att du hittade tillbaks utan något strul. Glöm inte att maila mig om utbildningen.

Di sa...

Aha! Det var där du var :) så roligt för er att ses! varma kramar!

Vida sa...

Vad mysigt att du och Maria träffats. Vad spännande!

Lev väl!

Kramar från Liv