fredag 8 maj 2009

hoppsan!

Sonen och jag stod i kassan på ICA och skulle betala helghandlingen. Jag öppnade väskan och trevade efter plånboken. Borta!

Sonen erbjöd sig att springa hem och sedan cykla tillbaka med plånboken. Men det skulle nog tagit lite väl lång tid. Så vi packade varorna och lämnade dem i kundvagnen bredvid kassan och for hem igen.

Tio minuter senare var vi tillbaka. Med ICA-kortet i högsta hugg.
Så kan det gå!

(Positivt var att jag varken kände mej stressad eller generad.)


Plånboken låg vid datorn. Tidigare under dagen hade jag beställt böcker på bibblan. Nu är det snart slut på pluggandet och jag får massor att tid att läsa. Igår botaniserade jag bland Vidas och Isprinsessans boktips och snart får jag hem en stor hög med bra böcker.
Mums!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad gulligt av din son att erbjuda sig att sticka hem och hämta den! Det tror jag inte nån av mina ungar skulle ha gjort!

:)