torsdag 30 april 2009

maxprestation

Jag tömde hjärnkontoret på energi under tentan. Två timmars full koncentration och sedan var det slut. Var dock taktisk så jag hann räkna räkneuppgifterna medan orken fanns kvar.

Läskigt när det bara tar slut sådär. De uppgifter jag sparat till sist kunde jag inte ens komma på några vettiga chansningar till. Vad begreppen betydde var helt borta, trots att det handlade om saker som jag vet att jag kan. Så jag packade ihop och gick. Kollade inte ens igenom tentan eftersom det inte var någon idé.

Man kan lugnt säga att jag gjorde mitt bästa, alltså.

4 kommentarer:

Di sa...

Ja du har gjort ditt bästa! Varma kramar och hoppas du kan njuta av helgen nu!

rosenblom sa...

Statistiken?

Hade en enorm tenta på statistisk teori 10p (som nu är 15hp?)

All kurslitteratur var på engelska och mina förhoppningar var goda när jag satte mig för att skriva.

Givetvis var tentan på svenska och alla matematiska begrepp var fullkomligt obegripliga. Det gick inte ens att gissa vilka termer som söktes i de svenska orden.

Verkligen skrattretande.

Varför göra det så onödigt krångligt?

Lallis - liv och leverne sa...

Bra!:)
Jag tänkte fylla i det där imorgon coh skicka till dig om det är okidoki. Vi åker iväg på måndag så innan dess kommer det helt klart och appselut ett mail till dig:))
Kram Lallis

Chissra sa...

ja salstentor är energi krävande tycker jag. bra jobbat.
kram