tisdag 10 mars 2009

spökmagar

Sonen ringde från skolan igår IGEN! Ont i magen och flera toabesök. Min egen mage är inte heller på gott humör. Och nu har magontet spridit sig till stora dottern.

Jag som alltid drar mig för att ringa till vårdcentralen slog faktiskt numret dit igår. Och fick prata med min kompis mamma. Alltid skönt! Hon tyckte att sonen skulle vara hemma i ett par dagar på sträng diet så att magen får en chans att bli bra. Och sprida ut matintagen i fler portioner. Han är svår min son. Lassar in mängder av mat på nolltid.

Själv mår jag ganska bra. Hade sett fram emot grupparbete och terapi idag, men den här gången var det jag som fick vara hemma.

1 kommentar:

Anonym sa...

Usch då, det är rena sjukstugan hos er. Hoppas att det inte sprider sig till resten av familjen denna gången och att sonen snart blir frisk! Kram