söndag 8 mars 2009

utsättningssymptom?

Det magonda har övergått i illamående och yrsel. Samt en brännande känsla i huvudet. Kikade i Fass och läste att utsättningsbesvären kommer efter ett par dagar och brukar vara precis så som jag känner det.

En till två veckor ska det ta innan symptomen försvinner. Lite läskigt med yrseln, men nu när jag vet vad det beror på känns det inte så farligt.

Igår sov jag i stort sett hela dagen. Idag är magen piggare, men allmäntillståndet är sämre. Fast nu vet jag ju vad det beror på!

Ironiskt att utsättningssymptomen är det som jag var ångesträdd inför: att svimma (och kräkas).

3 kommentarer:

Ulrika Gabriel sa...

Skönt att veta och förstå vad symptomen beror på. Det svåra antar jag är att just dessa symptom lätt blir "psykologiska", dvs. om jag tänker på att jag kanske känner mig yr, så blir jag det. Likadant med illamåendet.
Hoppas att du känner att du kan ta det lugnt och att du nu genomgår en helt naturlig process.
Finn kraft och ro i det du mår bra av under tiden, så hoppas jag att du "piggar på dig" så snart du är redo.
Kramar från Ulrika

Anonym sa...

Jävlar, jag hade skrivit en skitlång kommentar med gott om pepp och så klantar jag till det.
Det kommer att bli bra, det är värt att gå igenom utsättningsproblemen! Jag tar full dos varannan dag och halv dos varannan dag och har minimalt med utsättningsbiverkningar så här långt. Det enda är att magen är lite busig.

Anonym sa...

Låter lite tufft men du vet ju ändå vad det är..Män som hatar kvinnor heter boken av Stieg Larsson och sen kommer de andra böckerna på tv. Jag gillade böckerna och filmen också. Varm kram