onsdag 11 mars 2009

studenttankar

Jag kan också Vabba.
Plötsligt känner jag mej lite viktigare.
Att vabba som student innebär att sjuktiden räknas bort från studiemedelsveckorna, vilket är bra för mej som har lite knapert med veckor kvar.

(Jag griper varje liten positiv sak i sjukdomseländet. Helst vill jag ju ha en pigg familj!)

Lönekontoret på mitt före detta arbete (skönt att skriva!!!!!) strulade med slutlönen så jag får en portion pengar i denna månaden också. Sedan är det tänkt att studiebidraget och makens lön ska räcka. Studielån har jag så det räcker, så förhoppningsvis räcker besparingarna till sommarloven och till det där lilla extra. Som en Legolandresa i sommar.

Det börjar dra ihop sig till att välja höstens kurser. Jag velar fram och tillbaka. Vill helst inte bara ha distanskurser eftersom jag mår bra av att komma ut och träffa folk (tänk vilken förändring mot för ett år sedan, då några inbokningar i almanackan kändes jättestressande).

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du har verkligen kommit långt på detta året. Härligt!
Hur går det med utsättningen?

Anonym sa...

ååå student tiden är underbar tycker jag. kan verkligen sakna den.
kram