måndag 2 februari 2009

mysig dag

Hemma med sjukt barn. För sjuk för dagis, men ändå ganska pigg. Vi har läst sagor, byggt lego och läst ännu fler sagor.

Med hjälp av lite mutor i form av glass, film och utskrivna målarbilder lyckades jag skriva lite på mitt fördjupningsarbete. Och medan jag läste satt dottern vid min dator och spelade på Bolibompawebben.

Efter mellanmålet gick vi och hämtade syskonen. Oj, vad hon hade längtat! Det är nog inte alltid så kul att vara ensam hemma med mamma.

Mitt fördjupningsarbete gör jag om ACT (Sluta grubbla börja leva) som jag jobbar med i terapin. Tyckte att det kunde vara bra att kombinera två saker. Dessutom tyckte min lärare att det var ett bra val att jag analyserar "Vem ska trösta knyttet" av Tove Jansson som en del av arbetet (vi skulle välja en film, bok eller världshändelse). En av mina favoritböcker som ju inte tar så lång tid att läsa, men som innehåller mycket.

Inga kommentarer: