onsdag 11 februari 2009

10 kg böcker

Kurslitteraturen till den kurs jag fått betalad av TRR kom i dagarna. Många böcker var det. Det mesta verkade jättespännande, och är sådant som jag ändå läser på fritiden.

Kursen är en distanskurs i personlig utveckling och mental träning som leder till en certifiering som egencoach. Den motsvarar en termins högskolestudier men man rekommenderas att ta längre tid på sej för att kunskapen ska få mogna (låter väl perfekt för mej?!!!), dock max tre år.

Jag har ingen tidplan utan tar det som det känns bra. Det är litteratur, föreläsningar på dvd och praktisk träning. I delkurs ett kan jag integrera träningen i mina nuvarande rutiner, eftersom det handlar om avslappning.

4 kommentarer:

Vida sa...

Men vad spännande... vilken tillgång för dig själv och andra du kommer bli. Du får gärna berätta mer om den när du har lust för det där lät ju jättespännande..

Kram igen

Liv

Annika sa...

Håller med föregående kommentar!
Låter jättespännande.

En kurs jag kunnat tänka mig att gå eftersom den är på distans också.

Berätta gärna mera.

Annika

Anonym sa...

Åh berätta mer. Har du ngn länk till kursen så man kan kolla in den lite???

Anonym sa...

Det lät intressant! Du får gärna berätta mer!