lördag 31 januari 2009

sjukt IGEN

I natt vaknade minstingen med hög feber. Stackarn fick ligga och yra i vår säng, för vi hade inget febernedsättande hemma. Nu ligger hon i soffan och tittar på barnprogram.

Jag tackar för de fem dagarna som vi varit friska, och håller tummarna för att resten av familjen klarar sig den här gången.

Även om det ju är tråkigt när vi är sjuka så har det nog trots allt varit mest positivt för mej. Jag har varit tvungen att ta det lugnt på helgerna och verkligen fokuserat mina krafter på skolarbetet. Det har inte funnits tid för mej att "dra iväg" och boka in en massa saker. Dessutom har det inte blivit så mycket barnaktiviteter eftersom de varit sjuka mest hela tiden.

En mjukstart på mitt liv som heltidsstudent var nog precis vad jag behövde.

Inga kommentarer: