tisdag 13 januari 2009

sjukdag nr 2

Idag har sonen och jag sällat oss till de sjukas skara. Sonen har bara lite feber, så han är jobbigt pigg tycker jag som är jättehängig. Maken förbarmade sig och tog en vab-dag idag. Så jag har sovit hela förmiddagen (utan att bli piggare för det).

Jag som fixade hela jullovet utan att längta efter att få vara ensam hemma (vilket var ett stort framsteg mot föregående år) börjar nu känna av mitt ensamhetsbehov. Kanske för att jag ställt in mej på att få den här veckan för mej själv. På måndag börjar skolan igen och det hade ju varit kanon att få varva ner ordentligt inför det. Men nu är det som det är.

1 kommentar:

Ulrika Gabriel sa...

Hualigen vad många baciller som far runt just nu...
Hoppas att ni kryar på er snart allesamman!
Vill bara skriva kort att om du vill hänga med på Umaningen att rensa i röran, så kan du så klart göra det om några veckor, när du känner att det passar. Eller så kan du om du vill vara med från start, men i liten skala. Att rensa sin blogg t.ex. räknas så klart också, eller handväskan ;-...