måndag 26 januari 2009

min nya väskkamrat

Nu har jag gjort som Vida och skaffat mej en klokbok för inspirerande tankar och annat smått och gott. Från och med nu ska jag ha allt samlat. Den senaste veckan har jag flera gånger letat efter kloka citat som jag vet skulle passa in i mitt liv just nu. Frågan är bara var jag hittat det...


Rosa med gröna prickar och ett grönt gummiband som håller bladen på plats.
En liten sötnos från Åhléns
.

Nu gäller det bara att börja skriva i den också. Det är där det brukar gå snett när det gäller mej.

3 kommentarer:

Vida sa...

Åh vad roligt och vilken fin klokbok. Man blir glad när man ser den.

Oljan med citronsmak (och det är inte den med oliv i) använder jag som smaksättare till diverse saker... jag gör vinägrette till sallad, häller en sked över grönsaker och kryddar med lämplig krydda, som smaksättare i couscous eller fransk potatissallad.. jag är helt besatt helt enkelt.

Kram

Anonym sa...

Vad roligt. Jag har börjat fylla min med bra meningar från sommarpratarna. Just de där orden som känns så kloka och tänkvärda kan vända ens dag när det känns tungt.

Anonym sa...

Åh,,, det måste jag också göra,,,har tänkt på det länge - men det har aldrig blivit av,,, nu bara måste jag också :))

Kramar