tisdag 27 januari 2009

ledig dag

Idag tar jag ledigt från skolarbetet för att bara vara. Jag har så lätt för att gå upp i roliga saker att jag glömmer bort det ibland. Och det är viktigt för mej att få vara med mej själv. Varva ner, fylla på energi och småprata lite.

I kväll ska maken och jag gå på en föreläsning med Kay Pollak. Det ska bli roligt, och extra roligt att gå tillsammans med maken som inte visat speciellt stort intresse för den typen av ämnen tidigare. (Det var dessutom han som föreslog att vi skulle gå. Han hade sett ett anslag på jobbet.)

Ute kvittrar fåglarna, men det är grått och trist. Jag sitter vid fönstret och känner mej nöjd med att jag faktiskt redan gått en skogspromenad idag.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hans föreläsningar har nog förändrat mitt tänk för evigt!
Hans sätt att föreläsa kan kännas lite svårt först på nåt vis...jag tror du kommer att förstå vad jag menar..men sen...alldeles, alldeles underbart!


Ha en riktigt bra dag och var ledig nu när du är ledig!

Anonym sa...

Vad roligt för er!:)

Vida sa...

Oj vad roligt! Jag skulle gärna lyssna på honom. Läser just nu hans bok och har inte hunnit så långt men tycker den är sååå bra.

Härligt att det kom på makens iniativ.

Kramar från Liv

Anonym sa...

Åh,,, Kay pollak :)) Underbart! Din man kommer inte att ångra sig :)

Kramar

Anonym sa...

Åh, Kay Pollack... vad roligt. Ser fram mot lite ord om det här i din blogg.