tisdag 20 januari 2009

min första skoldag

Nervös var jag igår. Inte för själva föreläsningen utan mer för att komma i lagom tid. Inte för tidigt och inte för sent. Jag kom för tidigt.

Och jag tycker att det är så underbart härligt att ha lite fjärilar i magen. För det betyder att den dumma ångesten håller sig borta. Så jag satt kvar i bilen en stund och bara njöt.

En utmaning kommer det att bli. För vi ska ha grupparbeten. Som betygsätts (idiotiskt!). Och jag har bestämt mej för att inte ta på mej gruppledarrollen. Och inte bry mej så mycket om om vi lämnar in i tid eller inte. Eller hur resultatet blir. För det enda som är viktigt är att jag lär mej nya saker.

Det känns skönt att jag kan sitta där utan att egentligen behöva lära känna någon om jag inte vill. För uppsatsen ska jag skriva tillsammans med min syster (som läste nästan hela kursen i höstas). Jag kan vara mej själv och är det inte okej så kvittar det mej.

Intressant var det att komma in i en grupp sådär. För alla utom jag hade gått A-kursen i höstas. Den duktiga, den söta, den coola, den roliga och besserwissern gav sej tillkänna redan under introduktionstimmen. Ett par stycken verkar vara över 30, men jag är nog äldst (vilket var väntat).

Nästa föreläsning är på onsdag eftermiddag och det ska bli roligt! Idag ska jag börja läsa litteraturen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad skoj det låter! En fråga; Hur känner du skillnad på fjärilar i magen och oro/ångest? För mig är det en enda gröt numera...

Vida sa...

Kul att det känns bra och skönt att du utmanar dig själv.. det är ju då förändringarna sker....

Det är som du skriver, det som är viktigt är ju att du lär dig nya saker.

Kramar till dig.

Liv

Ulrika Gabriel sa...

Vad spännande det låter! Själv ska jag till högskolan i kväll och skria in mej på en nybörjarkurs i Franska.Alltid kul att lära nytt.
Lycka till med dina studier!