tisdag 20 januari 2009

sjukt igen

Maken kom hem med en nedkräkt liten tjej för en stund sedan. Nu ligger hon i soffan och tittar på Molly Mus. Blääää, och vi som har haft sjuka barn den senaste 1,5 veckan.

När jag lagade mat stod jag och tänkte på att det är bäst att ligga lite före med pluggandet för att man aldrig vet vad som kan hända (när man har barn).


Bäst att se det hela positivt:

Tack för att jag har barn!
Tack för att vi bara har småkrämpor som går över efter några dagar!
Tack för att vi kan vara hemma med barnen utan att lida ekonomiskt!
Tack för att jag har förstånd och disciplin att inte sistaminutenplugga!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Denna hemska sjuka går i mina barns skola också. Paniken ligger och lurar lite lätt men har bestämt mig för att lite kräksjuka gör i alla fall att jag blir ett steg närmare Beach -09. Positivt tänkande övervinner allt...eller?

Anonym sa...

Usch, jag lider med dig:(

malve sa...

Fniss...bra positivt tänk!, Maria. Och dessutom kan jag ju passa på att sluta med kaffet om utifall att jag blivit smittad... :D

malve sa...

Tack, tanketrollet. Bra exponeringsövningar dock. Att gå och handla utan att ta med en plastpåse, t.ex.