onsdag 7 januari 2009

litteraturstudier

Efter lite velande har jag bestämt mej för att fortsätta hälsopedagogiken vid sidan av min heltidskurs i vår.

Jag har dock satt upp tre villkor för mej själv.
1) Jag ska läsa in all kurslitteratur innan terminen börjar, så att jag inte behöver känna mej jagad av att ha för mycket att göra.
2) Jag ska ligga lågt med grupparbetena och bara göra uppgifterna så att de blir godkända.
3) Jag ska sitta hemma och följa föreläsningarna via internet istället för att åka in till stan och delta IRL. Detta för att hushålla med energin (för även om jag känner mej laddad i början av terminen kan det lätt vända).

Första villkoret jobbar jag för fullt med. Jag lämnade ju in tentan redan före jul så jag har gott om tid att läsa in vårens böcker. Och intressant är det också. Just nu läser jag om motivation och motiverande samtal.

Andra villkoret är väl det som kan komma att ställa till problem. Jag vill ju så gärna lämna in i tid och göra bra ifrån mej. Men känner jag att det stressar mej så ska jag hoppa av kursen och fortsätta nästa vår istället.

2 kommentarer:

Ulrika Gabriel sa...

Åh vad spännande det låter att läsa hälsopedagogik! Vad är det för heltidskurs du läser? Jag har själv läst till Beteendevetare, men saknade lite utrymmer för hälsoområdet som sådant. Lade in lite folkhälsovetenskap i kursen för att bredda med.
Du har tänkt till till klokt kring studerna, tycker jag.
Jag önskar dej stort lycka till!

Anonym sa...

Det kommer att gå jättebra :-)

Kram