fredag 9 januari 2009

vad jag tycker om hos mej själv

Jag fick en utmaning från Tanketrollet att lista saker som jag tycker om med mitt utseende.

Det här tycker jag om i mitt utseende:
- att jag har former och inte är pinnsmal
- att jag är ganska kort (och inte behöver se ner på folk ;))
- att jag har fin och lättskött hy
- mina små fötter, speciellt ovansidan är fin
- mina underarmar och handleder
- mitt hår
- mitt leende

När jag tänker efter tycker jag nog mest om min kropp för dess funktioner.
Jag tycker om:
- att jag har en kropp som hyst tre små underverk.
- att min kropp vill röra på sej.
- att min kropp protesterar när någonting är fel.
- att jag kan känna glädje i hela kroppen
- att min kropp på det hela taget fungerar väldigt bra
- när jag är mjuk och avslappnad
- att jag kan njuta av beröring

Och det jag tycker allra mest om med mej själv är:
- att jag har lätt för att skratta
- att jag är nyfiken och tycker om att lära mej nya saker
- att jag kan tänka strukturerat och logiskt
- att jag inte fastnar i offerrollen (för länge) utan gör någonting konstruktivt åt problemet
- att jag vågar gräva i mej själv och vända på alla "sanningar" jag har om mej själv
- att jag har viljan att hela tiden utveckla mej själv

3 kommentarer:

Vida sa...

Wow, vilken spännande utmaning!! Kul att läsa alla härliga saker med dig.

Ha en härlig dag idag!

Kramar från Liv

Anonym sa...

Vad roligt att du utökade listan med allt det andra.
Ännu en pusselbit till dig.

Anonym sa...

Ja, vad kul att läsa :-) Vilken rolig utmaning, får se om jag nappar den någon gång framöver,,,

Kramar