måndag 1 december 2008

tre stora stenar kvar

Jag har tre stora ångeststenar kvar att rulla undan (eller hoppa över).
Förhoppningsvis visar det sig att de bara är småsten som ligger och skaver lite, precis som jobbstenen var.

Trollen försvinner ju i solljus och nu är det dax att dra fram ännu ett troll ur skuggan.
Fast det är ju bara bildligt talat, eftersom jag ska göra det på kvällen.

Ikväll ska jag ensam, i mörker köra över den fasansfulla bron (vem vet, det kanske lurar ett troll därunder?).

I min tanke är det ett gigantiskt hinder, men jag tror faktiskt att det kommer att gå hur bra som helst. För nu är jag laddad.

På andra sidan bron väntar vännerna med julpyssel och glögg. Och jag har fått löfte om att bli hemskjutsad om jag inte skulle våga köra tillbaka igen.

Sedan är det bara två hemskheter kvar:
- åka buss in till stan (i Malmö gick det ju fint, men inte här....)
- tandläkaren

Inspirerad av Tanketrollet har jag faktiskt bokat en tid, men avbokade den raskt när jag insåg att den inföll på den körigaste veckan innan jul. Så tandläkarbesöket får bli efter nyår.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi kanske skulle träffas och åka buss ihop???Why not?;)

Anonym sa...

Så fixat; tanketrollet@live.se