söndag 28 december 2008

läsdag

Det blev en läsdag idag. När resten av familjen försvann kröp jag upp i soffan med en filt och en bok och masade mej bara upp för att göra fläskpannkaka av skinkresterna.

Eftermiddagen har jag spenderat med barnen eller med näsan i boken (som jag bara var tvungen att läsa ut - tack för tipset tanketrollet).

Ikväll gjorde vi egna Wiifigurer och alla skrattade när jag gjorde värsta surmammaminen på min. Fast när barnen tyckte att jag skulle välja tockaste läget på min figur kändes det inte lika kul längre. SÅÅÅ himla tjock är jag ju inte! Jag kom t.ex. i förra årets nyårsklänning som jag var förutseende nog att prova redan idag. Nåja, fetast i familjen är jag ju. Och det är ju tur det!

Nu blir det filmkväll tillsammans med maken. Behöver en slapparkväll i soffan, tror jag. Imorgon ska vi in och slåss på rean. Dottern och jag behöver festliga strumpbyxor och sonens julklappsskjorta ska bytas.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har hittat min favorit på Wii - BOXNINGEN!
Aldrig trodde jag att det skulle vara så kul.
Tjockmaja har jag också blivit. Just nu väger jag lika mycket som jag gjorde när det var dags för förlossning. Inte kul alls.
Lycka till med shoppingen.

Anonym sa...

Lycka till med shoppingen, kanske vi ses utan att vi vet om det?;)