onsdag 24 december 2008

julaftonskläder

Sonen sitter finklädd i soffan med skjorta och svarta joggingbyxor.

- Joggingbyxor? Gå och byt till finbyxorna, säger jag.
- Men mamma. Det är så här jag är. På julafton vill jag ha sköna kläder.

Hejdar mej innan jag hinner säga något om att det inte passar sej med joggisar på julen. De är ju svarta och nya. Och sonen tycker att han är fin.

Så jag låter det passera.

Och tittar en extra gång på döttrarna som svassar omkring i sina röda julklänningar. Själv har jag ingen aning om vad jag ska ha på mej. Kanske något fint som samtidigt är skönt?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Helt rätt! Låt pojken känna sig bekväm! Härligt med avslappnad stil....:)God Jul!

Vida sa...

Man lär verkligen av barnen. Låter som en skön filosofi.

Ha en skön julafton!

Kramar från Liv

Anonym sa...

Klok son. Jag har mjuka tights, en jerseykjol och en mjuk jerseytröja till det. Underbart! Fridfull jul!

Anonym sa...

God jul på dig.

Anonym sa...

:-)) hahhaaaa,,,åh vad härligt! Ja, mera som barnen ska vi tänka :-)) Underbart härlig kille :-)


Kraaaam