torsdag 25 december 2008

juldagsmorgon

Barnen leker med sina julklappar och maken och jag sitter med varsin kopp kaffe. Juldagsmorgonsfrid.

Bästa julklapp:
8-åringen: Lego Exoforce
6-åringen: Den försvunna diamanten
3-åringen: Jätteelefanten som fick namnet Coca Cola
Maken: Wii

Själv fick jag några bra klappar med tanke:
- sysax av svägerskan eftersom jag alltid lånar hennes sax på syjuntan
- väckarklocka av maken (så han slipper ställa om sin klocka när han går upp)
- en modern tesil
- en grytlapp i gummi (våra är svårt missfärgade med fläckar som inte går bort i tvätten)
- en trisslott med vinst!!! (25 spänn, men ändå...)
- ett presentkort på Åhléns (bra för en blivande fattig student ;))
- böcker (alltid rätt!)
- örtkryddor från Öland (så att vi kan krydda maten med sommarlängtan året om)

Årets julklapp - en upplevelse
6-åringen fick ett biobesök av min bror
Maken fick en biljett till seminariet med Kay Pollak i januari + middag (tillsammans med mej)

4 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Härligt att läsa lite från er Jul:)
Och god fortsättning , vännen.
kram Lallis

Anonym sa...

Det låter som en mycket lovande jul :-) Både kaffe och wii,,,och Kay Pollak,,,kan det bli bättre :-)

Kramar i massor till söta du :-)

Anonym sa...

Jag älskar Kay Pollak. Super bra.
förresten har du en nomiering hos mig.
kram

Anonym sa...

Hur ser en modern tesil ut?