fredag 14 november 2008

helgstök

Ibland undrar jag hur jag tänker egentligen.

Det regnade och jag hade lovat dottern att hämta vid halv två idag. Alternativet att åka hem med ungarna, trycka i mellanmål och sedan packa in alla i bilen igen kändes lite jobbigt. Då fick jag den strålande ideén att ta en fika på Ikea innan sonen skulle på musikverkstad. (Jag skulle ju ändå dit någon dag och köpa värmeljus.)

Maken skulle hänga på och rätt som det var fann jag mej planerandes ett rumsbyte för döttrarna. Nu när vi ändå skulle till Ikea. Och trots makens varnande undring om jag verkligen skulle orka med detta i helgen hade vi ett par timmar senare bilen full av möbler till 6-åringen.

Fokus den här veckan har ju varit på att jag ska hejda mina impulser, och så drar jag iväg med värsta grejjen. Tänkte ju inte riktigt på alla prylar som skulle flyttas också...

Ikväll har vi monterat möbler och flyttat ut 3-åringens grejjer i hallen. I morgon blir det storstädning innan vi flyttar in.

Helt kasst var det iallafall inte. Jag föreslog inte att vi skulle måla om i rummen, fast det var nära...

Och barnen lär ju sysselsätta sig själva i helgen. De sover i sina nya rum redan i natt. Hur spännande som helst.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh,,, vad kul,,,vi håller också på med rumbyte,,, ska måla i helgen :-9 Jag blir så där spralligt glad när jag renoverar och fixar hemma :-)

Kram.