fredag 14 november 2008

upp och hoppa, ligg inte och dra dej

Hela den här veckan har jag testat sonens förslag att jag ska gå upp tio minuter tidigare så att det inte blir så stressigt på morgonen (klok son...). Och det funkar faktiskt bra. Speciellt som jag inte har legat kvar i sängvärmen utan skuttat (hmmm) upp på stört.

Mindre stress på morgonen innebär ju mer krafter kvar till dagens roligheter.
En sån där sanning som man egentligen vet om, men som är så svår att ta till sig när man ligger där i sängen.

Dessutom sägs det att kaffe bara ger en liten kick och att man sedan blir tröttare än vad man var innan. Fast oftast tycker jag att det där koffeinruset är en förutsättning för att överhuvudtaget komma igång.

Att jag har svårt att somna när jag ätit sötsaker på kvällen är en sanning som jag faktiskt har tagit till mej och lever efter. Oftast prioriterar jag en god natts sömn framför lite smarrigt lösgodis, men inte alltid.

3 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Önskar dig en fin helg, gumman.
Kram Lallis

Anonym sa...

Funderar vad det är i lösgodis, eller godis helt enkelt, som gör det svårt att somna...

Trevlig helg!

Anonym sa...

Åh,,, det är ju just det där jag håller på att ta tag i jag med,,, :-) Vi verkar fgölja varandra rätt mycket ser jag :-)) Lustigt :-))

Kram