tisdag 18 november 2008

allt har en positiv sida...?

- Mamma, varför får inte jag ta hål i öronen, frågar 6-åringen.

Och jag skyller på min allergi. Med allergiska föräldrar är det inte bra att öka allergirisken med hål i öronen. Fast hon hade inte fått ta hål i öronen ändå. Det kan gott vänta några år till.

Se där, en bra sak med min allergi. Jag slipper trassla in mej i en massa svåra argument.

En annan bra sak med min allergi är att jag snabbt kan ge svar på tal när barnen tjajar om husdjur. Nej, det går inte för mamma är allergisk!

Fast egentligen är det ju mest för att jag inte orkar...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Näe, tycker faktiskt inte alls detta var någon bra grej.

Var ärlig mot dina barn! Säg som det är istället.

malve sa...

Fast det ÄR ju så. Också!

Anonym sa...

Till den anonyme...

Apropå ärlighet... Signera kanske?

Till Malve.

Jag säger också som det är. Jag hatar djur. Inga konstigheter...

malve sa...

:D