tisdag 18 november 2008

nya vardagsrutiner?

Jag vill ju helst plugga heltid i vår, så jag funderar lite på vad jag kan ändra på i min vardag för att få det att funka.

Kanske beror en stor del av min svacka just nu på järnbristen? Det låter ju logiskt att stressen lättare biter sig fast när man inte orkar riktigt. Och att kroppen inte kan hantera stressen på samma sätt. Vilket leder till att jag blir ännu tröttare. Och sedan är spiralen igång.

Egentligen har jag ju inte så mycket att minska på, för jag gör inte så mycket som det är nu heller. Jag skulle kunna minska på städningen ytterligare och damma var tredje vecka i stället för varannan.

Och så skulle vi kunna dela lika på hämtningar och lämningar av barnen. Som det är nu är det oftast jag som sköter det. Mest av den anledningen att det är smidigast så, och att jag vill hålla igång så att inte agorafobin tar över igen. Men maken skulle ju kunna hämta tre dagar i veckan och då får jag studie- och återhämtningstid ända till klockan fyra.

Jag funderar vidare...

Inga kommentarer: