fredag 19 september 2008

vinterinventering

En dag när barnen och jag hade det lite småtrist hämtade vi upp alla vinterkläder från källaren. Overaller, jackor och termobyxor krängdes på, armar lyftes och det konstaterades att visst hade de växt, de små liven.

Turligt nog hade de inte bara växt ur sin storlek, utan passande nog växt i storasyskonets. Och storebror har nog växt mest i kroppen och kunde ha sina jackor och ett par termobyxor.

Nu behöver vi bara komplettera med ett par termobyxor, och så skor förstås. Men skorna är inte min avdelning.

Själv har jag inte växt ur min vinterjacka men den jag har börjar bli lite urtvättad och inte så varm, så jag ska köpa mej en ny. Fast jag väntar och ser om det blir någon vinterkyla. Annars slår jag till på reorna efter jul. För jag har ju min nya höstjacka som nog räcker långt med en fleece under.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du undrade vad det är för övning? Skivan heter Medveten närvaro av och med Helena Löwen-Åberg. Det är 4 övningar på skivan men jag är tillsagd att bara göra den första som "går ut" på att gå igenom och känna kroppen nerifrån och upp och sedan koncentrera sig på andningen. Inte ändra eller döma den (svårt!!!) utan bara andas och låta tankarna fara förbi (MKT svårt!!!). Jag rekommenderar skivan om du inte redan har den.