fredag 19 september 2008

kaffeutmaning

Nu har jag minskat min tid som jag "måste" vara hemma efter en kopp kaffe från tre timmar till drygt en. Igår var jag ute och gick i en timme, en och en halv timma efter morgonkaffet.

Idag sitter jag och dricker kaffe en dryg halvtimme innan jag ska köra till terapin.

För jag har bestämt mej. Om jag ska fortsätta dricka kaffe så ska jag inte låta det styra mej. Som det är nu kan jag känna mej stressad när jag lämnar barnen bara för att jag måste hem så att jag kan dricka mitt kaffe i tid.

Min vardag snurrar runt mina koppar kaffe - vilket förmodligen har gjort det extra svårt att sluta. Så om jag avdramatiserar det hela så kanske jag slutar av mej själv - för egentligen mår ju inte kroppen särskilt bra efter en kopp (som nog mer är en balja).

1 kommentar:

Anonym sa...

Läste du coachens brev på min blogg? Just det med att ska man inte tänka på något så måste man automatiskt tänka på det för att man inte ska tänka på det. Han skrev så bra om hur man kan göra.