lördag 20 september 2008

balans

De senaste dagarna har jag funderat lite på hur jag ska få balans mellan aktivitet och vila. Tröttheten har slagit till igen, fast inte den där sega järnbristtröttheten utan en stor sömnighet.

Beror tröttheten på att jag har för mycket omkring mej?
Blir jag piggare av att göra mindre?
Eller ska jag göra tydligare skillnad mellan aktivitet och vila?
Behöver jag mer energigivare i vardagen?

Idag blir det ganska mycket aktivitet iallafall. En stadstripp med familjen (ska bli kul), några timmar hemma där jag hoppas på eftermiddagssömn, fotbollsmatch med sonen och på kvällen surströmmingsskiva.

En bra balans mellan vila, familjeaktivitet och vänner. Hoppas jag iallafall.

3 kommentarer:

Anonym sa...

kan det inte vara så att du känner tröttheten av föregående helg, att du "kämpar" på och när du får möjligheten att vila igen..blir så jättetrött? Själv är jag så att då det är kris går allt jättebra, jag är stark som en oxe, men när det lugnar ner sig..då kommer tröttheten krypande som en efterreaktion på det som hänt...oavsett vad som gör dig trött..ta hand om dig..ibland finns det också naturliga orsaker att vara trött och kan kanske vara ide att inte fundera på varför, utan bara acceptera att idag var jag trött...Stor varm kram!

Anonym sa...

Oj det där är en fråga det. Själv försöker jag bara hänga med i svängarna så gott jag kan. Vet inte hur min ork kommer att utveckla sig, men känner en väldig önskan att leva i lugn och stillhet som att det är nödvändigt för mig. Sånt kan ju ändra sig med tiden, att man kan känna inre ro kanske, och ändå vara mer aktiv. Jag ger upp mig själv till universums krafter i detta :).

Anonym sa...

Mmmm, ja det är knepigt det där med balansen,,,försöker själv att hitta den :-)