tisdag 9 september 2008

tydliga ramar

Upplägget på min kurs ger mej verkligen möjlighet att testa min förmåga att begränsa mej.

Efter varje föreläsning startar deltagarna olika diskussionstrådar på internet. Att yttra sej där är obligatoriskt, så det blir minst trettio, förmodligen väldigt intressanta, inlägg som jag säkert kommer ha åsikter om. Jag gillar att diskutera, men det kan ju bli för mycket. Så jag ska försöka ta det lugnt.

Mellan varje föreläsning har vi dessutom en gruppuppgift. Jag ska försöka ligga lågt och släppa på kontrollen. Annars tar jag lätt på mej uppgiften som den drivande, och det känner jag att jag inte vill.

Och så det här med studierna. Jag tror att jag ska bestämma ett par pluggdagar i veckan, för annars blir det lätt så att jag går omkring och småläser lite hela tiden. Och även om de nya böckerna verkar jätteintressanta så kan det ju bli för mycket.

Jag måste påminna mej om att jag faktiskt är halvtidssjukskriven och ska ägna den tiden åt måbrasaker. Och så har jag ju familjen och vardagen och mina egna aktiviteter.

Inga kommentarer: