onsdag 10 september 2008

dagens irritation

Här i samhället har vi problem med att ungarna kör omkring med sina EU-moppar på cykelvägarna (=förbjudet). Och så ser man föräldrar som skjutsar sina ungar till dagis med sina moppar - och kör på cykelvägen!!!

"Jamen jag vill inte köra ute på 70-vägen med barn, och jag kör ju försiktigt", sa en pappa jag pratade med.

Men hur vore det om man tänker lite längre än vad näsan räcker? Hur ska vi få ungdomarna att följa lagarna om inte vi vuxna gör det?

Grrrr...

3 kommentarer:

Vida sa...

Ja, barn gör ju som man gör och inte som man säger..

Knasigt!

Liv

Anonym sa...

Har i Stockholm cyklar alla mot rött. det verkar vara helt accepterat. Sjukt. Det är bättre att följa reglerna tycker jag, men jag antar att folk gör sina egna regler så det känns inte så konstigt för dem.

Anonym sa...

Sånt irriterar mig till max.
Har ett antal vuxna *herrar* som kör moppe på cykelvägen här också.
Inte konstigt att ungdommarna då tycker det är helt ok.
*kan en vuxen så kan vi* typ...
Ha det gott
Christa