torsdag 11 september 2008

matprat

Man ser på våra middagar hur jag mår.
När jag är pigg och glad gör jag veckomatsedel och tar upp frysvaror på morgonen. Vi turas om att laga maten, maken och jag, men det är mitt ansvar att planera.

Som vanligt blir det inte lagom, utan jag kör på som vanligt i värsta gör-slut-på-energin-nu-för-du-vet-aldrig-hur-länge-det-varar-stil.

Den här veckan ser ut så här:

Måndag: Fisknuggets med rågflingor, rotsaker i ugn.
Tisdag: Potatissoppa, hembakt bröd, äppelpaj
Onsdag: Korvstroganof, ris
Torsdag: Kalops, potatis + äppelkräm till kvällsmat
Fredag: Köttfärsbiffar, klyftpotatis
Lördag: Hemgjord pizza
Söndag: Bortbjudna

Visserligen gillar jag att laga, och äta mat. Men jag ska försöka tänka på att varva med lite mer lättlagat ibland. Lagom är ju bäst.

4 kommentarer:

Maria sa...

Wow, det var verkligen en ambitiös matsedel:)

Känner så väl igen att måendet styr matlagningen, när jag mår bra både bakar jag och fixar det lilla extra och orkar jag ingenting och då blir det hämtmat...

Kram

Anonym sa...

Jag gör matsedel ibland.
Mest för att det alltid är så svårt att komma på vad man ska laga annars.
Kalopps ska jag laga nästa vecka, det är ju såååå gott.

Kramiz

Ps. försökt att skruva ner tempot för din egen skull. Hmm vet hur *lätt* DET är.. Kör ju oftast på i 180 knyck själv..

Anonym sa...

Förresten, har en utmärkelse till dig hos mig:) ydjtego

Anonym sa...

Opps lyckades visst snava på tangenterna här ovan...