söndag 7 september 2008

min första dag som student

Jag hade en jättetrevlig dag i går. Kursen består av ett gäng kvinnor mellan 25 och 55 år, med olika yrken och erfarenheter så det verkar lovande. I en kurs om Hälsa är det ju väldigt givande om deltagarna har olika bakgrund.

Trots att jag går en kvällskurs så är det mycket som ska göras på internet, och vi är helt integrerade med distanseleverna. Vilket har fördelen att jag kan sitta hemma och titta på föreläsningen om jag skulle vara sjuk eller om snön yr runt knuten. Eller om jag har en skitvecka.

Vad mina utmaningar anbelangar gick det så här:

1) att välja kläder utan att tänka på hur jag kan tänkas uppfattas: gick sådär eftersom jag inte hade så mycket rent och jag väger några kilo för mycket för några av favoriterna. Hittade tillsist en svart tunika som jag trivs i. Och jeans till det.

2) Bryta mina placeringsregler. Det gjorde jag med bravur. Jag satte mej på tredje raden långt in men inte längst in. Det gick inte att ta sej ut ur bänkraden utan att störa övriga.

3) Och därför gick jag inte ut.

4 och 5) På föreläsningarna pratade jag en del, men det är ju inte det som är "problemet" utan när jag MÅSTE ha någon att prata med så att jag slipper stå ensam. Det gick också bra, jag tycker att jag pratade lagom mycket och jag försökte att inte styra samtalen.

Och dessutom tog jag med kaffe in på eftermiddagsföreläsningen. Värsta ångestgrejjen, men det gick bra!

På kvällen hängde jag på några "distansare" som skulle ut och äta. Vi hade jättetrevligt och det var tråkigt att lämna gänget för att hämta upp familjen hos mormor. Det allra bästa var att jag verkligen var mej själv och kunde slappna av.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad härligt. Go girl!!

Anonym sa...

ojojoj inte dåligt! Så många saker som du klarade på en och samma dag! Skitbra, var stolt över dig själv

Vida sa...

Vad roligt att det verkar vara en kul kurs och att du tog dig an så många utmaningar.

/Vida

Anonym sa...

Jag är glad för din skull.

Anonym sa...

vad roligt att läsa att du har haft det bra och roligt :) du är på gång med plugget! grattis till den framgången :)
stor varm kram!