onsdag 24 september 2008

fröken slarv

Den här veckan har jag lyckats:
- glömma bort sonens tandläkartid.
- glömma att skicka tillbaka uppsägningsblanketterna, så jag fick en påminnelse.

Att vara lite sådär allmänt förvirrad är kanske inte någonting att skryta med men det stora är att jag inte drog igång värsta ångestloopen när det hänt. Inga nedvärderande tankar om hur dålig jag är, utan ett ärligt hoppsan. Och lite pinsamhetskänsla, men det är väl ganska sunt.

Idag ska jag ha några kompisar med barn på fika och det är ganska så stökigt. Men jag tror faktiskt inte att jag ska städa. Det lär ju inte direkt bli bättre av att ha ett tiotal ungar här!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ibland är det skönt att ha teflonhjärna och vara lite mänsklig genom att inte ha koll på allt.

Anonym sa...

Teflonhjärna är ganska normalt :)

Anonym sa...

Bra jobbat att du inte drog igång värsta loopen:) Att glömma är ju mänskligt och här är en till med teflonhjärna... KRAM

Anonym sa...

Förr i tiden missade jag aldrig någonting, men nu händer det någon gång. Jag tror absolut att det är sunt :)!