fredag 22 augusti 2008

terapi 080822

Jag var lite nervös inför dagens terapi. Kanske för att det var så länge sedan sist. Men det kändes bra att börja igen och vi hittade rätt direkt.

Vi (jag) pratade om sommaren, läget på läkar- och jobbfronten och så.

Och så skulle vi bestämma var vi ska lägga fokus under hösten.

Jag hade några olika önskemål:
- fortsätta med att stärka min självkänsla
- jobba med värderingar
- jag funderade lite kring att utmana min "gå ut efter att ha druckit kaffe"-fobi
- jag läser just nu "Sluta grubbla börja leva" om ACT och känner att jag kanske slåss för mycket mot ångest och tankar - att det bara leder till låsningar, något jag tror man kan komma förbi med hjälp av bokens tankar. Min terapeut har kunskaper om metoden och säger sej stå någonstans mitt emellan ACT och KBT. Jag måste bestämma mej för vilket angreppssätt vi ska välja.

Så till nästa gång ska jag fundera ut hur vi ska jobba i höst. Spännande :)

Terapeuten frågade hur ofta jag vill komma och jag tyckte att nu i början är det skönt med varje vecka eftersom det är mycket nytt med studier och så.

Inga kommentarer: